Winparf: Het softwarepakket voor de parfumerie- en cosmeticabranche.

Winparf maakt inkoopvoorstellen gebaseerd op uw leveranciers, filiaal of filialen aan de hand van verwachte verkopen en geeft aan wat de ideale voorraad zou moeten zijn. Daarnaast kunt u met de modules Winparf Cliënt, Winparf Kassa en Winparf Statistiek uw verkopen optimaliseren.  


De voordelen van Winparf

  • Met één softwarepakket uw complete logistieke proces ondersteunen.

  • Automatisch inkoop- en voorraadvoorstellen genereren.

  • Verkopen analyseren voor een beter verkoopresultaat.


Ontdek de verschillende modules van Winparf

Winparf is modulair van opzet. Dit betekent dat elk pakket is opgebouwd uit aparte modules die elk bepaalde specifieke functionaliteiten ondersteunen. Al deze modules zorgen voor de ondersteuning van het logistieke proces binnen uw onderneming.

Binnen Winparf heeft u de mogelijkheid om gedetailleerde beschrijvingen van artikelen in te voeren en te koppelen aan uw eigen artikelcoderingen. U kunt ook gebruikmaken van de standaard PARKOD EAN/GENCOD artikelcoderingen. 

Heeft u interesse in Winparf? Wij bieden verschillende standaard pakketten aan. Mochten de standaard Winparf pakketten niet aan uw wensen en behoeften voldoen is het altijd mogelijk een afwijkend pakket samen te stellen. 

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Automatiseer uw bestellingen
Winparf maakt inkoopvoorstellen gebaseerd op uw leveranciers, filiaal of filialen aan de hand van verwachte verkopen en geeft aan wat de ideale voorraad zou moeten zijn. De module inkoopbeheer van Winparf stelt een aantal krachtige hulpmiddelen ter beschikking, zoals:

  • Controlescherm van orders (totalen per regel, per merk of per filiaal);
  • Ontvangstcontrole per scanner;
  • Opvolging van leveranciersfacturen en betalingscondities;
  • Opvolging van uw retourzendingen en creditnota’s;
  • Integratie met diverse financiële pakketten.

Optimaliseer uw voorraad
Winparf biedt u de keuze tussen een directe levering in de winkels of de aansturing van een platform met besteloptimalisatie, met een verdeling van de producten op het moment van bestelling of levering.

  • Stel uw eigen product- of schapetiketten samen;
  • Profiteer van een totale opvolging van uw voorraden met behulp van product transactiehistorie;
  • Bereken uw optimale voorraad;
  • Controleer voorraden per winkel of totaal;
  • Aanvulling van winkels vanuit een magazijn;
  • Factureer voorraadoverboekingen tussen de winkels;
  • Inventariseer met behulp van de “data handy terminal” (gemakkelijk, snel en betrouwbaar).

Analyseer uw verkopen voor beter resultaat
Winparf biedt u de noodzakelijke gereedschappen voor perfect verkoopmanagement:

  • Gedetailleerde verkoophistorie (winkel, datum, tijd, adviseur, bonnummer, gekochte producten, cliënt en betalingsmethode);
  • Snelle en samenvattende controle schermen;
  • Grafische presentatie;
  • Top-down gebaseerd op diverse criteria.

Winparf Cliënt

Winparf Cliënt heeft een krachtige analysemogelijkheid. U krijgt op maat gemaakte verkoopstatistieken aansluitend op uw behoefte. U kunt uw klantbeheer verbeteren met meer dan zestig geïntegreerde zoekcriteria en twaalf criteria die zelf zijn aan te passen.

Winparf Cliënt heeft de volgende functionaliteiten: 

  • Vaststellen van een cliëntprofiel. 
  • Aankoopgeschiedenis.
  • Uitwisselen van gegevens tussen verschillende kassa's.
  • Bewerken van cliëntenoverzichten.
  • Analyses van relatiebeheer.
  • Optimaliseer uw posten.
  • Definieer uw doelgroep door middel van diverse zoekcriteria, gebaseerd op cliëntgegevens en geregistreerde cliëntaankopen.
  • Mogelijkheid om deze cliëntgegevens te exporteren naar een ander programma of database.
  • Bewerken van adresetiketten.
  • Analyse van response op een mailing. Verkrijg automatisch een berekening van de response op een mailing zonder tussenkomst van een menselijke behandeling.
  • Beheer cliëntkaarten. 
  • Afdrukken van barcodes voor op uw cliëntenkaarten
  • Automatisch toekennen van een bonus of een korting naar aanleiding van de hoeveelheid aankopen, aantal bezoeken of behaald aantal spaarpunten door een cliënt.
  • Beheer van spaarpunten per type cliënt.
  • Beheer van aflossingen op diverse niveaus.
  • Beheer de betaling van de cliëntenaankopen door middel van spaarpunten.
  • Beheer van bonussen.

Intelligent kassasysteem
Winparf Kassa is een intelligent, accuraat, gebruiksvriendelijk en optimaal beheersbaar kassasysteem.

Dit zijn de functionaliteiten van Winparf Kassa: 

  • Verkoopgegevens gekoppeld aan identiteit van cliënt; 
  • Tegelijkertijd beheren van meerdere adviseuses/adviseurs;
  • Bewerking van artikelverkoop;
  • Dubbele display waarop bedrag, soort betaling en valuta staan vermeld;
  • Beheer van zowel aanbiedingen als kortingspercentages in bedrag;
  • Beheer van afgegeven monsters aan klanten;
  • Beheer van teruggezonden artikelen met vermelding van reden;
  • Afdrukken van bonnen en rekeningen;
  • Overzicht en beheer van voorraadbewegingen tussen verschillende vestigingen;
  • Uitdraaien van rapportages aan het eind van de dag.

Winparf Kassa is simpel en accuraat door de volgende functionaliteiten:

  • Beheer met zelf toegewezen toetscombinaties voor bepaalde functies, touchscreen of barcodes;
  • Herkenning van artikelen door middel van PARKOD artikelcodering of via EAN/GENCOD artikelcoderingen;
  • Eenvoudig zoeken naar producten op productomschrijving;
  • Kassabonnen kunnen met naam van cliënt worden afgedrukt.

Met Winparf Kassa is het beheer van cliënten gemakkelijk door middel van de volgende functionaliteiten:

  • Beheer van cliënten voor marketingdoeleinden;
  • Weergeven van configuratie instellingen per cliëntprofiel; 
  • Mogelijkheid voor zoekopdrachten op naam, op codering of op criteria;
  • Terwijl een klant afrekent, is zijn/haar aankoophistorie te zien;
  • Mogelijkheid om cliëntprofiel aan te maken (leeftijd, leesgewoontes, hobby's, huidtype, etc.); 
  • Beheer van cliëntkaart met bijvoorbeeld een spaarpuntensysteem; 
  • Beheer van abonnementen;
  • Beheer van artikelreserveringen; 
  • Mogelijkheid tot het aanpassen van de taal;
  • Mogelijkheid om selectie te maken van cliënten op verjaardag, datum van aankoop en aangekochte artikelen.

Management informatie
Voor groepen retailers, verkopers en inkoopcombinaties.

Door een gegevensintegratie, gebaseerd op de PARKOD artikelcodering, biedt Winparf u verschillende controle mogelijkheden:

  • Gebruik van dezelfde productdatabase in alle landen (de PARKOD artikelcodering of uw eigen artikelcodering);
  • Consolidatie van de resultaten per vestiging (maximaal 999) en hun winkels (maximaal 99);
  • Kwaliteitsbewaking en sortering van de winkels, de vestigingen en de merken;
  • Verkoopanalyse van merken, categorieën, lijnen en producten;
  • Een op maat gemaakte verkoopanalyse van een bepaalde periode is mogelijk;
  • Analyse van aankopen (omzet, doelstellingen, marges en kortingen);
  • Analyse van voorraden (winstgevendheid en omzet);
  • Afdrukken van maandelijkse analyses.

“Een Groep” heeft sleutelinformatie nodig om snel en efficiënt te reageren op de argumentatie van leveranciers. Winparf biedt u de mogelijkheid voor een betere voorbereiding van uw onderhandelingen door het samenstellen van een bestand per merk, welke onder andere bevat:

  • Verkoopopvolging van vestigingen per merk, per referentie, per jaar
  • Omzet en resultaten per product
  • Huidige inkoopvoorwaarden
  • Voorraadniveau van vestigingen
  • Opvolging van omzet, doelstellingen, en marges per merk of op alle niveaus
  • Producten van de cosmetische industrie

De verschillende tabellen stellen u in staat om:

  • Landen te consolideren met elk hun eigen verkooppunten of winkel;
  • Een artikeldatabase te gebruiken die voor alle landen gelijk is;
  • Een internationale consolidatie van meerdere valuta (conversie naar één munteenheid te maken);
  • Een beoordeling en classificatie te maken per winkel (oppervlakte en concept);
  • Een analyse van de verkopen te maken met behulp van standaard of op maat gemaakte tabellen;
  • De doelstellingen per land of per verkooppunt op te volgen;
  • Een voorraadanalyse te maken per land, verkooppunt of product;
  • Verkoop en resultaten per product te analyseren;
  • Verkopen, doelstellingen en marges te volgen.