Het platform IndoorsGO biedt fabrikanten en winkeliers optimaal gebruiksgemak. Niet alleen zijn over en weer de contactgegevens gemakkelijk te raadplegen, IndoorsGO heeft nog een extra dimensie aan het portal toegevoegd: online bestellen.

Want als je elkaars contactgegevens zo makkelijk kunt bekijken, waarom dan ook niet maar meteen de hele catalogus van de fabrikant? En rechtstreeks bestellingen plaatsen? Dus kunnen winkeliers via het portal ook rechtstreeks online orders plaatsen: snel en foutloos.

Fabrikanten zetten hun gestandaardiseerde catalogus online op een beveiligd deel van de site en geven het gebruiksrecht aan geselecteerde winkeliers. Fabrikanten zorgen zelf voor actuele artikelen en prijsgegevens. Zo heb je nooit meer vergissingen in de order. Geen pootje dat niet meer te leveren is, paneeldeur in een kleur die uit de collectie is of combinatie van een bank die niet meer samengesteld kan worden. En dus ook geen tijdverslindende en kostenrovende werkzaamheden om de fout weer te herstellen.

Foute orders vormen een enorme kostenpost. Bij gecompliceerde orders bevat 50 procent een fout. De bestelling is incompleet, foutief ingevuld of gebaseerd op verouderde informatie. Een foute order kost tijd, geld en een hoop ergernis. In deze tijd waarin elke dubbeltje moet worden omgedraaid en consumenten staan op snelle levering een doodzonde.

Zo’n twintig fabrikanten hebben hun catalogus inmiddels online geplaatst en zo’n 600 retailers bestellen al online via het portal van Telemos. Naar volle tevredenheid. Om online te kunnen bestellen neemt een winkelier via IndoorsGO contact op met de fabrikant. Nadat deze toestemming heeft verleend kan de winkelier voortaan online bestellen.