TeleKiosk: Consumentenapplicaties in Bouwmarkten / Winkels

In 2006 is Telemos begonnen met het ontwikkelen van specifieke consumentenapplicaties die op kiosk-systemen in bouwmarkten (en indien gewenst ook op andere locaties) kunnen worden ingezet. De touch-screen applicaties communiceren realtime met het digitale platform van Telemos waarop artikelgegevens zijn opgeslagen. Bestellingen die op de kiosk-systemen worden aangemaakt kunnen direct worden gekoppeld naar de producent van de betreffende artikelen.

Inmiddels zijn de kiosk-oplossingen bij meer dan 600 bouwmarkten in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland operationeel in gebruik. Op korte termijn gaan ook bouwmarkten in Engeland met TeleKiosk van start. 


De voordelen van TeleKiosk

  • Bewezen technologie: meer dan 600 operationele installaties.

  • Touch-screen: de consument hoeft alleen maar het scherm in de bouwmarkt aan te raken.

  • Volledige, foutloze configuraties en dus probleemloze bestellingen.

  • Bij wijziging van prijzen of collectie hoeft alleen de centrale catalogus te worden aangepast.

  • Presentatie in de bouwmarkt / winkel in eigen kleuren en huisstijl, naar eigen ontwerp.

  • Telemos levert en installeert desgewenst alle benodigde hardware.

  • Hosting bij Telemos, dus alles in één hand. Een aanspreekpunt!


Ontdek TeleKiosk

De procedure van TeleKiosk

  • In overleg met de opdrachtgever inrichten van de centrale artikel-database.
  • Overleg over de vorm en inhoud van de consumentenapplicatie.
  • Deel-opleveringen van de applicatie, zodat tijdens de ontwikkeling kan worden getest.
  • Afstemming over benodigde hardware en installatie van hard- en software.
  • Na een finaal akkoord van de opdrachtgever wordt alles live-gezet.
  • De test-omgeving blijft ook na live-gang beschikbaar.
  • Aanvullingen en aanpassingen van zowel artikelcatalogi als van de consumentenapplicaties zijn te allen tijde mogelijk.
  • Aanvullingen en wijzigingen worden te allen tijde eerst in een testomgeving opgeleverd en pas na een akkoord van de opdrachtgever live gezet.

Vraag vrijblijvend een offerte aan

 

Aanvullende teksten en afbeeldingen in TeleKiosk 

Telemos levert bij TeleKiosk een gebruiksvriendelijk CMS (Content Management System).
Met het CMS kan de opdrachtgever aan elk in de centrale database voorkomend (onderdeel van een) artikel zelf (technische-)informatie en afbeeldingen koppelen.

Koppeling met Backoffice systeem

  • Configuraties die met TeleKiosk worden aangemaakt kunnen op elk gewenst moment via het web worden opgehaald door de fabrikant.
  • In TeleKiosk aangemaakte bestellingen kunnen direct door de fabrikant worden opgehaald voor verdere verwerking.
  • In de meeste gevallen is een naadloze koppeling met het Backoffice-systeem van de fabrikant mogelijk. Bestellingen kunnen (met de juiste koppeling) zelfs direct in het productiesysteem worden geplaatst.

Hosting en onderhoud

  • TeleKiosk wordt met de bijbehorende artikelcatalogi en de consumentenapplicatie gehost op systemen van Telemos.
  • De systemen van Telemos zijn gekoppeld aan extern geplaatste systemen, zodat er in het geval van calamiteiten vrijwel altijd kan worden doorgewerkt.
  • Telemos onderhoudt Telekiosk en de daarmee ontwikkelde applicaties tegen aantrekkelijke tarieven, zodat deze altijd up-to-date zijn.
  • Afspraken betreffende hosting en onderhoud worden in duidelijke overeenkomsten vastgelegd.

Beschikbaarheid / IP-connectiviteit

  • Telemos streeft naar een beschikbaarheid van de IP-connectiviteit van minimaal 99.9% op jaarbasis voor diensten die in het datacenter (het computersysteem (hard- en software) dat voor TeleKiosk wordt gebruikt) geleverd worden.
  • Voor de overige diensten (vaste verbinding, xDSL en radioverbindingen) geldt een minimale IP-connectiviteit van 99.7%.
  • De beschikbare bandbreedte wordt niet door Telemos beperkt. De servers en overige apparatuur van TeleKiosk in het datacenter kunnen te allen tijde beschikken over de volledige beschikbare bandbreedte. Bij misbruik zal Telemos de bandbreedte dusdanig beperken dat verder misbruik zoveel mogelijk beperkt wordt. Telemos zal de gebruiker daarvan zo snel mogelijk op de hoogte brengen.
  • Telemos draagt er zorg voor dat de bandbreedte van TeleKiosk tijdig wordt uitgebreid, zodat onder normale omstandigheden nooit de volledige capaciteit benut wordt. Hierbuiten vallen (fatale) storingen aan (backbone) verbindingen.
  • Telemos kan niet aan de bovengenoemde voorwaarden worden gehouden in situaties van aantoonbare overmacht.
  • +31(0)348-484900
    Voor al uw vragen, deskundig advies of een vrijblijvende offerte.

Blijft u graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en aanbiedingen van Telemos?

MELDT U DAN NU AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF

U bent met succes ingeschreven voor onze nieuwsbrief.

Er ging iets mis tijdens het verzenden van het formulier, probeer het nogmaals. Exuus voor het ongemak.

Telemos ICT Solutions Group gebruikt uw informatie om de nieuwsbrief te versturen en het doen van passende aanbiedingen.