In het huidige digitale tijdperk is online vindbaarheid de sleutel tot succes. Vanuit die gedachte heeft full service organisatie Telemos onlangs IndoorsGO gelanceerd. IndoorsGO is het centrale portal waarop consumenten en winkeliers snel en eenvoudig informatie over fabrikanten en hun producten in de woonbranche kunnen vinden.

De database brengt op één plek en op uniforme manier informatie van fabrikanten. Standaard contactgegevens als adres, telefoonnummer, openingstijden, e-mailadres en website staan voortaan in één overzichtelijk scherm.

“En dat was hard nodig”, volgens Stephan Ros, softwaremanager bij Telemos. “Het idee voor IndoorsGO is eigenlijk uit frustratie ontstaan. Als je zoekt via Google of een digitale telefoongids, krijg je een enorme brij aan informatie over je uitgestort. En heb je eindelijk de juiste site van een bedrijf dan start de zoektocht naar het adres of telefoonnummer. Want dat staat bij iedereen weer op een andere plaats. Dat geldt voor fabrikanten, maar voor detaillisten net zo.”
Terwijl het juist zo belangrijk is dat partijen in de branche elkaar moeiteloos kunnen vinden.

IndoorsGO is een platform dat fabrikanten, detaillisten én consumenten verbindt. Nu de wisselwerking tussen clicks en bricks, website en winkel, zo belangrijk is, moet er een plek zijn waar alle partijen elkaar makkelijk kunnen vinden. Volgens Ros is IndoorsGO die plek: “Duizenden winkeliers zijn met hun gegevens in IndoorGO opgenomen. Nu zijn leveranciers aan zet om ook hun gegevens in IndoorsGO te plaatsen, zodat winkeliers fabrikanten en hun producten gemakkelijk kunnen vinden. Door die wisselwerking kun je elkaar versterken. En, hoe meer winkeliers en fabrikanten er op IndoorsGO zijn te vinden, hoe interessanter het portal wordt voor de consument. Consumenten zijn de laatste schakel van deze drietrapsraket. Zodra de consument IndoorsGO gaat gebruiken is de cirkel rond: vraag en aanbod weten elkaar moeiteloos te vinden.”

Gratis uitproberen
IndoorsGO hanteert drie trefwoorden: uniform, makkelijk en snel. Dat zelf ervaren is vooral een kwestie van doen. Fabrikanten en winkeliers kunnen heel 2013 kosteloos alle functionaliteiten gebruiken. Vanaf 2014 wordt voor gebruik van bepaalde functies en modules een kleine vergoeding gevraagd. Als u na 1 januari 2014 gebruik wilt blijven maken van de extra functies en modules, dan kunt u dat aangeven. Zonder uw bericht wordt uw deelname aan de extra functies per 1 januari 2014 automatisch stopgezet.

De algemene contactgegevens blijven ook na 2014 gratis voor winkeliers en fabrikanten.