• Deskundig ICT-beheer

Deskundig ICT-beheer met bijbehorende ondersteuning

Systeembeheer en gebruikersondersteuning zijn van cruciaal belang in een organisatie. Telemos biedt deze ICT-dienst aan zo'n 150 organisaties in Nederland. Wij weten als geen ander dat de wensen en behoeften van iedere organisatie verschillend zijn. Daarom hebben wij gekozen voor een flexibele en modulaire opbouw van onze systeembeheercontracten. U kunt het contract kiezen dat het best bij u past. Het contract bestaat uit een pakket met diensten en werkzaamheden waardoor de beschikbaarheid van de netwerkserver(s), en dus uw automatisering, optimaal zal zijn. Telemos kan een gedeelte of uw complete automatisering uit handen nemen. 

Remote systeembeheer

Wanneer u Remote systeembeheer in uw contract heeft afgesloten zal Telemos uw netwerk op afstand beheren. Voor een aantal uren per maand wordt uw netwerk gecontroleerd op back-up, virussen, schijfruimte, security en andere vitale onderdelen. U kunt ook gebruik maken van onze helpdesk voor het aanmelden van incidenten.

On-site systeembeheer

Wanneer u een systeembeheercontract met on-site systeembeheer bij Telemos afsluit nemen wij (volledig of gedeeltelijk) de verantwoordelijkheid voor het correct functioneren van uw netwerk. Wij komen dan regelmatig bij u op locatie langs. Afhankelijk van de omvang van uw netwerk kunt u ons inhuren voor een aantal uren per week of per maand. In die tijd wordt het volledige netwerk, inclusief de persoonlijke werkplekken, door ons gecontroleerd op back-up, virussen, schijfruimte, security en andere cruciale onderdelen. Ook worden gebruikerswensen uitgevoerd. Bovendien kunt u gebruik maken van onze helpdesk voor het aanmelden van incidenten.

All-in systeembeheer

All-in systeembeheer is een combinatie van beheer op afstand en beheer op locatie. Via de 'remote control' functionaliteit is Telemos in staat om alle computers binnen uw netwerk op afstand te benaderen. Hierdoor zijn wij in staat tachtig procent van de problemen en incidenten nog dezelfde dag te verhelpen. Wij monitoren bovendien continue uw volledige ICT-infrastructuur en bieden preventief onderhoud aan in de vorm van updates. Afhankelijk van het aantal servers en werkplekken zetten wij één of meer dagdelen per maand een ICT-beheerder in op locatie. Na ondertekening van de overeenkomst wordt een nulmeting uitgevoerd om de huidige ICT-infrastructuur in kaart te brengen. Op basis van de uitkomst van deze nulmeting krijgt u advies omtrent een oplossing voor de eventueel aanwezige knelpunten. Ook wordt de benodigde software (zogenaamde ‘agents’) geïnstalleerd, wordt de back-up ingesteld, anti-spam geconfigureerd en anti-virussoftware geïnstalleerd. Tevens krijgt u inloggegevens voor een portaal waar u incidenten zelf kunt aanmelden en de voortgang kunt monitoren.

Dit zijn de voordelen die u heeft bij het afsluiten van een systeembeheercontract bij Telemos:

  • Zorgeloos gebruik van uw automatiseringsapparatuur.
  • Voorziet dreigende storingen.
  • Assistentie aan uw gebruikers.
  • Regelmatige controlewerkzaamheden van de back-up.
  • Telefonische begeleiding door de Customer Helpdesk (in urgente gevallen).
  • Telemos is bekend met uw situatie, in geval van urgentie kan men snel handelen.
  • Houdt uw besturingssoftware up-to-date.
  • Onbeperkt remote support.
  • 24/7 monitoring en proactieve probleemoplossing.
  • 80% van aangemelde incidenten wordt dezelfde dag opgelost.
  • Advisering en aanbevelingen met betrekking tot uw automatisering.
  • Zorgdragen van een optimale bezetting voor een minimale belasting.
  • Capaciteitscontrole van de harde schijven.
  • Volledig onderhoud van server en werkstations tegen een vast, laag maandbedrag per server en werkstation.
  • Kostenbesparende werking.
  • Totaaloplossing voor back-up, anti-virus en anti-spam inbegrepen.
  • Remote systeembeheer.
  • Incidenten portal.

Wij helpen je graag!

  • Vakkundige en ervaren adviseurs
  • Al meer dan 30 jaar een begrip in ICT
  • Altijd persoonlijk advies

Vraag het ons